New trucks presumably allowed from 2022

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

On the new ‘pointier’ shape of the trucks, the Council of Transport Ministers and MEPs largely agreed. But on the introduction date they disagreed. Under pressure from the environmental lobby, the EP wanted a quick introduction. Ideally, they would be allowed as early as 2017, as the Commission’s original plan envisaged. Under pressure from the manufacturers – and apparently more specifically from Volvo Trucks and Renault Trucks – it proposed pushing back the introduction date to 2025. After all, a truck cab has a life cycle of about 15 years and thus a long depreciation period. Newly introduced cabs would have too much of a competitive disadvantage, was the reasoning.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.