Drought and vessel scale problem for Rhine shipping

Nieuws, Logistics
Koen Heinen

Gaston Pius is a board member of the Association of Inland and Rhine Shipowners (VBR) and has been sailing on the Rhine since his youth. “Originally, the channel of the Rhine in the mountains was only wide enough for a boat. The river was made wider and deeper and later locks were built on the Upper Rhine. The intention was to build locks beyond the German-French border, but they stopped at Iffezheim. The river was not canalised further,” he outlines one of the reasons for today’s low-water problems.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.