Port labour law makes companies quit inland waterways

Nieuws, Transport
Koen Heinen

In his speech at the annual dinner of the Dutch inland navigation organisation Central Bureau for Rhine and Inland Navigation (CBRB), professor Eric Van Hooydonk hung up a not-so-great picture of the situation in Belgian inland navigation. He confirmed that there is indeed a problem due to the extra costs caused by the port labour law in our country. “The cost of loading and unloading rises as a result, and that prompts business managers to stop using inland navigation,” Van Hooydonk says. He calls the strict rules around port labour an antiquated, monopolistic and rigid system, adding that Belgian port workers work super hard, but that this labour organisation creates a huge cost disadvantage. “Inland navigation is cheaper in itself, but many companies revert to road transport because of the extra costs,” he says.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.