Rail shuttle Antwerp-Linz takes timber traffic from Brake to Antwerp

Nieuws, Transport
Koen Heinen

The rail shuttle of Rail Cargo Logistics and Antwerp-based Rail&Sea started in May last year. The intermodal forwarder Rail&Sea was able to convince Austrian timber importers to organise imports via the port of Antwerp instead of the German port of Brake. “This involved a major Austrian importer, Leimüller, which had never heard of the port of Antwerp and had been importing timber via other ports such as Brake and Hamburg for years,” says Edwin Moehlig, managing director of Rail&Sea Antwerp. “We started reviewing the entire supply chain and by offering a full chain from loaded ocean vessel to delivered by wagon to the Austrian consignee, we were able to convince the customer to organise the import via Antwerp.”

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.