Second rail access for Antwerp port potentially at risk

Nieuws, Logistics
Koen Heinen

According to the report that De Tijd was able to see, an additional €82 million is needed annually. Without these additional funds, Infrabel will not be able to maintain the railway network in the coming years. Among other things, the network operator will then be forced to close a number of smaller lines in Wallonia. In Flanders, among other things, investments in the second rail access for the port of Antwerp would be compromised. Last year, Infrabel received a €1 billion envelope for, among other things, studies on the second rail access. The newspaper suggests that the rail operator wants to put pressure on the government with that report.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.