Low water bad for BASF profits, good for inland shipping sales

Nieuws, Logistics
Koen Heinen

The extremely low water levels on the Rhine this autumn meant that inland barges could carry much less cargo than usual. This led to a major lack of capacity and a spectacular rise in rates. According to an ABN-AMRO study, inland navigation rates rose 27% in the third quarter compared to the second quarter. For many an inland shipping entrepreneur, this was a good thing. Turnover in the sector rose by an average of 18% in the third quarter compared to the same period a year earlier. For inland waterway operators who hire capacity themselves, the situation was less favourable. They saw their costs rise sharply.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.