BCTN asks shipping lines for flexibility with container laydays

Nieuws, Shipping
Koen Heinen

Because the lead time of a container is extended by three to five days due to the delays and the domino effect, the free detention/demurrage time is also exceeded and demurrage charges have to be paid. “Customers not only have to wait longer for their container, but they also receive another invoice because their container has stayed longer at the terminal. For customers with large volumes, this can run into thousands of euros. That causes a lot of discussions and fuss,” says David Huybrechts, terminal manager of BCTN Meerhout. “That is why we have written to the shipping companies, many of which are involved in the shareholding of the terminals, asking them to be more flexible with that time off and, if possible, extend it by five to seven days until as long as the problems are resolved.”

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.