VIL project: self-driving truck requires driver with office profile

Nieuws, Logistics
Philippe Van Dooren

With the ‘Value Added Trucking’ project, the logistics knowledge centre VIL investigated what tasks the driver of a self-driving or convoy truck could still perform if the driving happened by itself. The question is not so hypothetical anymore. Last week, 26 EU member states agreed in Amsterdam to jointly set up large-scale tests of self-driving vehicles in the short term – perhaps 2019. They will work towards mutual recognition of exemptions for testing on public roads, making it easier for manufacturers to set up tests (including cross-border ones). So the dossier is clearly gaining momentum.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.